صفر تا صد بازاریابی اینترنتی و آنلاین

 صفر تا صد بازاریابی اینترنتی و آنلاین

بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته می‌شود که باعث معرفی بیشتر نام کسب‌وکار و برند شما در فضای آنلاین شود . نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسب‌وکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آن‌ها به خرید محصولات است.

 

 

بازاریابی اینترنتی اصطلاحی برای فروش محصولات با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال توسط رسانه هایی از جمله وب سایت، موبایل، تبلیغات بنری و هر رسانه دیجیتال دیگر است .

 

بازاریابی اینترنتی از سال 1990 تا سال 2000 با استفاده از تکنولوژی روش بازاریابی سنتی را دگرگون ساخت. جهت بازاریابی اینترنتی می بایست زیر ساخت مناسب وجود داشته باشد. در این روش بازاریایی دیگر مشتریان به مغازه های فیزیکی مراجعه ندارند از این رو تمرکز اصلی استفاده از دستگاه های دیجیتال است.

 

فواید مهم بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین

  • بازاریابی اینترنتی قادر است مشتریان بی شماری را با برند یا وبسایت شما آشنا سازد .
    مصرف کننده بصورت مستقیم با محصول و برند تجاری در ارتباط است. این مدان معناست که شما هر کجا و هر زمان می توانید به آسانی دسترسی داشته باشید.
  • بازاریابی اینترنتی محدودیت جغرافیایی ندارد و شما تا جایی می توانید پیش بروید که محصولات خود را بصورت بین المللی در کشورهای مختلف بفروش برسانید.
  • در این روش بازاریابی هیچ گونه محدودیت زمانی وجود ندارد و شما می توانید 24 ساعته در 7 روز هفته محصولات و خدمات خود را در اختیار مصرف کنندگان بصورت آنلاین قرار دهید.

 

 

تبلیغات کلیکی ، یک استراتژی مهم و کلیدی در بازاریابی آنلاین

بازاریابی کلیکی یا پرداخت به ازای کلیک (CPC) نوعی تبلیغات است که در آن بازاریاب‌ها ابتدا تبلیغ مورد نظر خود را طراحی می‌کنند، سپس آن را به منظور معرفی به مخاطبان هدف‌شان با استفاده از پلتفرم تبلیغاتی معرفی می‌کنند و در نهایت بابت نتیجهٔ حاصل شده هزینه‌ای پرداخت می‌کنند. بسته به عواملی از جمله پلتفرمی که برای تبلیغ انتخاب می‌شود، هزینهٔ پرداخت شده در پایان کار ممکن است به ازای کلیک‌های صورت گرفته ، تبدیل‌های صورت گرفته، اقدامات صورت گرفته توسط مخاطبان یا تعداد نمایش وب‌سایت در موتورهای جستجو محاسبه شود.

 

بازاریابی اینترنتی ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود :

 

۱. سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization و به معنای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای افزایش کمیت و کیفیت ترافیک ورودی وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک موتورهای جستجو صورت می‌گیرد که افزایش بازدید سایت را به دنبال دارد. و همانطور که می‌دانید، معروف‌ترین موتور جستجو، گوگل است.

 

۲.  بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM

بازاریابی موتور جستجو (SEM) نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که به‌منظور ارتقا وب‌سایت‌ها از طریق بیشتر دیده شدن آن‌ها در صفحات موتورهای جست‌وجو انجام می‌شود. زمانی که شما چیزی را جستجو می‌کنید، وب‌سایت‌هایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل یک سئو خوب است که در دسته استراتژی‌های رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرد و وب‌سایت‌هایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده می‌کنید، حاصل استراتژی سئو است. بازاریابی موتورهای جستجو یک روش مؤثر و خاص برای بازاریابی کسب‌وکار است. مردم آنچه را که می‌خواهند جستجو می‌کنند و تبلیغ‌کنندگان کلمات مرتبط با جستجوها را هدف قرار می‌دهند و شما تنها در صورتی باید به تبلیغ‌کنندگان پول بپردازید که مشتریان بالقوه بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کنند.

 

۳.  بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. جذب مخاطب در این استراتژی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

 

۴.  بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود. در صورت بازاریابی مناسب در این شبکه‌ها، می‌توانید حجم زیادی از مخاطبان را جذب کرده و به کسب‌وکار خود رونق ببخشید. با توجه به فعالیت بخش زیادی از جامعه در پلتفرم‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و … حضور و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی، تقریبا برای هر کسب‌وکاری مفید واقع خواهد شد؛ اما باید در نظر داشته باشید که SMM یک کانال فروش مستقیم نیست و تنها ابزاری است برای کمک به فروش بیشتر، درواقع فروش را مستقیما انجام نمی‌دهد و نیاز به زمان دارد؛ بنابراین، پیش از استفاده از این روش باید اهداف و نیازهای خود را بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید.

۵.  تبلیغات کلیکی یا PPC

تبلیغات کلیکی (pay per click) به روشی در تبلیغات آنلاین گفته می شود که شما تبلیغ خود را توسط سرویس‌دهنده این نوع تبلیغات در سایت و یا اپلیکیشن قرار داده و به ازای کلیک و توجه کاربران به تبلیغ و محصول خود مبلغی را پرداخت می کنید.

 

۶) بازاریابی شراکتی یا همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

افیلیت مارکتینگ جز روش‌های بازاریابی است که می‌تواند تأثیر مستقیم بر روی فروش محصولات داشته باشد. درواقع این نوع بازاریابی توسط افرادی خارج از کسب‌وکار انجام می‌شود. به بیان ساده در افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وب‌سایت و یا وبلاگ ناشر افیلیت قرار داده می‌شود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر افیلیت که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت می‌شود.

 

۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ شکلی از بازاریابی مستقیم یا direct marketing است و ابزاری ضروری برای بازاریابی در کسب و کار به شمار می‌رود. به زبان ساده ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل به گروهی از افراد برای معرفی یا ترویج خدمت یا محصول است. اما تعریف بهتر برای ایمیل مارکتینگ را می‌توان ایجاد ارتباط بیشتر و عمیق‌تر با مشتریان و لیدها با ارسال ایمیل دانست.

 

اینترنت قدرت برقراری ارتباط با میلیونها نفر از مردم سراسر چهان رو دارد . بنابراین میتواند کسب و کار شما را  به مخاطبین هدفتان معرفی نماید . همین مسئله باعث شده است که این روش بهترین روش تبلیغاتی برای کسب و کار های کوچک و بزرگ باشد ، چرا که همه چیز در این مدل تبلیغات شفاف و مقرون به صرفه است .

 

شما همراهان عزیز و گرامی نیز می توانید نقطه نظرات خود را در رابطه با بازاریابی آنلاین و بازاریابی اینترنتی  با ما به اشتراک بگذارید .