نکات مهمی که باید در نوشتن عنوان های تبلیغاتی به آنها توجه کنید !

 نکات مهمی که باید در نوشتن عنوان های تبلیغاتی به آنها توجه کنید !

در این مقاله از وبسایت ادنوین قصد داریم درباره ی نکات مهم و تکنیک های کاربردی برای نوشتار عناوین جذاب در تبلیغات همسان و بنری صحبت کنیم ، با ما همراه باشید .

 

تولید محتوای جذاب باعث درگیر شدن با وب سایت شما می شود ولی قبل از آن نیاز هست که شما مخاطب داشته باشید. ایجاد کمپین های تبلیغاتی آنلاین یکی از راه هایی است که می توانید کاربران را جذب کنید.عنوان های جذاب تبلیغاتی مانند ویترین های مغازه ها می مانند که باعث می شود فرد در کنار آنها توقف کند و خود را با محصولات ویترین تصور کند و داخل مغازه شود تا محصول را بخرد.

چرا مخاطبان بعضی از عنوان ها را در تبلیغات آنلاین انتخاب میکنند ولی به راحتی از کنار عناوین دیگر میگذرند؟ در واقع می توان گفت که جواب این سوال بستگی به قدرتمند بودن هرچه بیشتر عنوان شما در جذب مشتری دارد. عناوین باید به گونه ای باشند که مخاطب بتواند در کمترین زمان تصمیم بگیرد که روی تبلیغ کلیک کند.

 

۱. مخاطب خود را در عنوان خطاب قرار دهید.

برای برجسته کردن عنوان خود در دنیای شلوغ و پر تلاطم اینترنت لازم دارید که مخاطب خاص خودتون رو هدف قرار بدید.به طور مثال در اگهی تبلیغاتی اگر متن آگهی شما درباره یک کتاب تحصیلی مدرسه باشد، بهتر است در آن دانش آموزان و دانشجویان رشته‌های فنی را مورد خطاب قرار دهید.

 

۲. از عناوین بدون ابهام استفاده کنید.

این کار هم باعث ذخیره شدن زمان شما می شود و هم اینکه سبب می شود مخاطب به سرعت تصمیم گیری کند. عنوان باید سادگی خود را به گونه ای حفظ کند که بتواند به راحتی مخاطب را هدایت کند.

 

۳. از اسامی افراد مشهور استفاده کنید.

استفاده از اسامی افراد سرشناس باعث می شود که مخاطبان درگیر موضوع شوند چرا که میدانیم تاثیر جمع و افراد سرشناس بر تصمیم گیری ها غیرقابل انکار است.

 

۴. کلمه کلیدی رو در انتهای جمله بیاورید.

اتفاقی که با گذاشتن کلمه کلیدی در انتهای جمله رخ می دهد این است که خواننده با خواندن جمله با یک مشکل رو به رو می شود و در انتهای جمله با راه حل مواجه می شود و باعث درگیری و کلیک مخاطب می شود.

۵. ترکیب یک مورد کاملا مشخص با یک مورد مبهم!

با این نوع عنوان، شما بالانس یک جمله را حفظ می کنید و باعث می شود که موردی به مخاطب پیشنهاد داده شود که مورد علاقه اش است و در کنار آن ابهامی جهت ترغیب مخاطب ایجاد میشود.

 

۶. از اعداد و اطلاعات مشخص و معین استفاده کنید.

استفاده از ارقام مشخص کاربر را راضی می کند که مطلبی در حال خواندش است دارای پیشینه تحقیقاتی بوده است. از واژه های خیلی، به مقدار قابل توجه، سریع و … استفاده نکنید. به مخاطبان خود اطلاعات رایگان و با ارزش بدهید چرا که مردم از دریافت اطلاعات لذت میبرند.

 

۷. استفاده از واژه های اورژانسی!

این کار باعث می شود که فرد به خاطر از دست ندادن موقعیت به سرعت نسبت به مطلب عکس العمل نشان دهند. مردم از اینکه چیزی را از دست دهند بیزارند پس قبل از اینکه دیر شود تصمیم میگیرند تا معامله را از دست ندهند.

 

۸. استفاده از نبایدها!

بهتر از همیشه توجه کاربر را به سمت جمله ای جلب کنید که نباید انجام دهد تا به سمت جمله ای میتواند انجام دهد.

 

۹. به خواننده بگویید چه چیزی قرار است احساس کند.

عنوان باید از واژه های قدرتمند استفاده کند تا احساسات افراد برانگیزاند. مخاطب باید بداند که عنوان چه سودی برایش دارد و با خرید محصول تبلیغی چه چیزی به دست می آورد. مردم به دنبال علایق، عشق، غرور، تحسین و زیبایی هستند.

 

۱۰. جملات دوستانه استفاده کنید.

جملات رو طوری بنویسید که صحبت میکنید و از جملات رسمی دوری کنید مثل اینکه با دوستی در حال صحبت کردن هستید.

 

۱۱. عنوان را انحصاری به مخاطب خود اختصاص دهید.

این کار سبب می شود که به محض اینکه کاربر هدف جمله را بخواند مغزش به او فرمان می دهد که موضوع برای من است. با این کار بازار هدف مورد نظر خود را جدا می کنید و خواننده احساس میکند مطلب دقیقا برای او نوشته شده است. مردم همیشه در ذهنشان خود را متعلق به گروه ها میدانند و این گونه خود را متمایز از دیگران متمایز می کنند. از عبارت هایی مثل ” فقط برای اعضا”، ” فقط افراد دعوت شده”، “برای نخستین بار”، “کارمندان داخلی” و … استفاده کنید.

 

۱۲. از تیترهای سوالی با علامت سوال استفاده کنید.

این گونه باعث می شوید تا کاربر برای پیدا کردن جواب اشتیاق پیدا کند.

 

۱۳. بر جدید بودن موضوع تاکید کنید.

مردم به دنبال چیزهای قدیمی و تکراری نیست و بر پیشنهادی منحصر به فرد تاکید کنید.

 

۱۴. به مخاطبان خود هشدار بدهید.

هشدار باعث می شود که مخاطب بسیار بیشتر ترغیب و تشویق شود ولی اثرگذاری این نوع عنوان کوتاه مدت است.

 

۱۵. واژه جادویی “رایگان”

این حقیقت قابل انکار نیست که مردم همیشه به دنبال چیزهای رایگان، عادی و ساده هستند. مردم به دنبال ساده کردن زندگی پیچیده امروزی هستند پس زمانی که با چیزی ساده رو به رو می شوند، جذب آن می شوند.

 

۱۶. از افعال بر پایه عمل استفاده کنید.

این گونه به مخاطب حق انتخاب می دهید و در واقع مسئولیت را به عهده او قرار می دهید. از افعالی مثل ” گرفتن”، “رسیدن”، داشتن” و “دریافت کردن” استفاده کنید.

 

۱۷. دلیل بیاورید

با شنیدن کلمه “چون” و دلیل پس از آن می توانید کاری که می خواهید را انجام دهید چرا که مغز انسان ها دوست دارد که توضیحات را بشنود. پس عنوان ها را به یک دلیل گره بزنید تا مخاطب به آن تبلیغ ترغیب شود.

 

۱۸ . استفاده از کلمه “بهترین”

استفاده از کلمه باعث می شود مخاطب این طور تصور کند که مقایسه ای انجام شده است و محصول مورد نظر از بقیه بهتر است.