12 روش کارآمد برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات

 12 روش کارآمد برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات

نرخ کلیک در تبلیغات یکی از شاخص‌های اصلی میزان مؤثر بودن کمپین است که می‌تواند به صورت تعداد کل کلیک‌های انجام‌شده بر روی یک تبلیغ در مقایسه با تعداد کل دفعات نمایش تبلیغ، تعریف شود. نرخ کلیک نسبت بین کلیک‌ها و بازدید‌ها است که به شکل درصد محاسبه‌ می‌شود .

 

تبلیغات در جستجو (سرچ ادز) کوتاهند و شما فقط باید با موارد زیر کار کنید :

  • تیترهایی که شامل ۲۵ کاراکترند.
  • محتوای ۲ خطی که هرکدام شامل ۳۵ کاراکترند (مجموعا ۷۰ کاراکتر).
  • یک URL که نمایش داده می‌شود (و لازم نیست با URLای که روی آن کلیک می‌شود یکی باشد.)

 

برای آن‌که موفق شوید باید کوتاه و مختصر بنویسید. اما قوانین زیادی وجود دارند که می‌توانید برای نوشتن تبلیغات موثر از آن‌ها پیروی کنید.

 

در سال ۲۰۱۲، AdGooroo حدود ۲۰ میلیون تبلیغات جستجوی پرداخت شده که در ایالات متحده نمایش داده شده‌اند را بررسی کرد تا بهترین روش‌هایی را که باید برای نوشتن محتوای تبلیغاتی از آن‌ها پیروی کرد، کشف کند. ۱۰ عدد از یافته‌های برتر این تحلیل و بررسی در ادامه آمده است. فقط باید به این نکته توجه کرد که یک قانون خاص ممکن است در شرایطی کارساز باشد و در شرایط دیگری، نباشد. هنگام تغییر محتوای آگهی همیشه آن را تست کنید.

 

۱. از www در دامنه استفاده کنید

نام دامنه شما در پایان تمامی تبلیغات جستجوی پرداخته شده دیده می‌شود. می‌توانید از فرم طولانی قبلی با www (مثلا www.adgooroo.com) یا فرم کوتاهی که پیشوند در آن حذف می‌شود استفاده کنید (مثل adgooroo.com).

گفته می‌شود که نسخه طولانی‌تر، نرخ کلیک را تقریبا تا ۱۶٪ افزایش می‌دهد.

 

۲. از عددگذاری اجتناب کنید.

بسیاری از سرچ‌ادهای پرداخت شده دست کم شامل یک عدد هستند. برای مثال:

  • ایده‌های هدیه تولد ۵۰ سالگی
  • یک سرویس رایگان برای کمک به شما در پیدا کردن…
  • هدیه‌های خلاقانه برای تولد ۵۰ سالگی

 

یا تبلیغات برای «خرید» مانند:

  • ۴۵٪ در این خرید صرفه‌جویی کنید
  • حمل‌ونقل باکیفیت کالا در یک روز…

 

با وجودی که شاید این مورد برای تمامی تبلیغ‌کندگان مصداق نداشته باشد اما به طور کلی تبلیغات بدون عدد نزدیک به ۲۰٪ بهتر از تبلیغاتی که حاوی اعداد هستند عمل می‌کنند.

۳. از علامت تعجب استفاده نکنید !

کار دیگری که بسیاری از تبلیغ‌کنندگان انجام می‌دهند، قرار دادن علامت تعجب در متن تبلیغاتی است. اما ثابت شده تبلیغات دارای علامت تعجب ۹٪ بدتر از تبلیغات بدون علامت تعجب عمل می‌کنند.

 

۴. از استفاده بیش از اندازه از عبارات کال‌تو اکشن خودداری کنید.

وقتی متن تبلیغ تازه‌ای را می‌نویسید، ایده استفاده از کال‌تو اکشنی نظیر «همین حالا بخر»، «همین حالا امتحان کن» و یا «همین حالا دانلود کن» اغلب خوب است. اما این روش دیگر به اندازه گذشته کارساز و موثر نیست و گوگل نیز به آن توجه نشان نمی‌دهد. در حقیقت تبلیغاتی که دارای عبارت «همین حالا» هستند ۷٪ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایر تبلیغات دارند.

 

۵. پیشنهاد رایگانی ارائه دهید

به نظر می‌رسد استفاده از کلمه «رایگان» همچنان جذابیت خود را حفظ کرده است. تبلیغات حاوی این کلمه ۹٪ بهتر از تبلیغات بدون آن عمل می‌کند.

 

۶. اختصار و خلاصه‌نویسی را فراموش نکنید

فضای تبلیغات جستجوی پولی (سرچ ادز) محدود است و بهتر است تا جایی که می‌توانید از تعداد کاراکتر کمتری استفاده کنید. پس هرجا می‌توانید از علائم اختصار استفاده کنید تا عملکرد تبلیغ و میانگین نرخ کلیک افزایش یابد.

 

۷. در متن تبلیغ به قیمت اشاره نکنید

بسیاری از بازاریابان تبلیغات جستجو در نسخه تبلیغاتی خود به قیمت اشاره می‌کنند. فرض آنان این است که با این کار از کلیک‌های غیرضروری کسانی که به دنبال پیشنهاداتی با قیمت بالاتر یا پایین‌تر هستند جلوگیری می‌شود. اگرچه این اتفاق می‌افتد و باعث صرفه‌جویی در هزینه نیز می‌شود اما نرخ کلیک بر روی تبلیغ شما را به میزان مورد توجهی کاهش می‌دهد (تا ۱۷٪) و این به عملکرد تبلیغ شما ضربه می‌زند.

 

۸. سایت «رسمی» باشید

برخی از تبلیغ‌کنندگان همیشه در متن نسخه تبلیغاتی خود از عبارت «سایت رسمی» استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد استفاده از این عبارت تفاوت زیادی در نتیجه ایجاد می‌کند. تبلیغات «رسمی» ۷۱٪ نرخ کلیک بالاتری را از آن خود می‌کنند.

 

 

۹. از نمادهای تجاری استفاده کنید

نمادهای تجاری (مانند ™, ©, ®) فقط به دلایل قانونی مورد نیاز هستند اما استفاده از آن‌ها در تبلیغات می‌تواند نتایج تبلیغات جستجوی پرداخت شده شما را به طرز چشمگیری تقویت کنند. این علائم غیرمعمول میزان کلیک را تقریبا تا ۹۰٪ بهبود می‌بخشند.

 

۱۰. از تمام فضای مجاز استفاده کنید

گاهی ممکن است برای گفتن آنچه باید بگویید به فضای زیادی نیاز نداشته باشید اما بهتر است از فضای موجود و مُجازی که در اختیار دارید استفاده کنید. زیرا به‌طور متوسط تبلیغات طولانی‌تر تا ۶۴٪ نرخ کلیک بالاتری دارند.

 

۱۱. برای موبایل بهینه‌سازی انجام دهید

اگر تبلیغات شما برای قالب‌های موبایلی بهینه‌سازی نشده باشند، به سادگی این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران نتوانند آن‌ها را ببینند. تبلیغات نه‌تنها باید متناسب با قالب باشد و به درستی کار کند، بلکه حیاتی است که بدانید تبلیغ شما در دستگاه‌های موبایل به چه شکل خواهند بود.

عناوین و توضیحات، اندازه خلاقه‌ها و ظاهر کلی تبلیغات خود را بررسی کنید. اگر نمی‌خواهید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، تبلیغات شما باید به همان اندازه که در دسکتاپ (صفحه نمایش کامپیوتر) موجود هستند، در تلفن همراه نیز قابل دسترسی و جذاب باشند.

 

۱۲.استراتژی‌های رقبای خود را بررسی کنید

اگر قبلاً بیشتر فرضیات خود را آزمایش و بررسی کرده‌اید، اما هنوز می‌خواهید نرخ کلیک را حتی بیشتر افزایش دهید، وقت آن است که نگاهی به رقبایتان بیندازید. میزان موفقیت تلا‌ش‌های بازاریابی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد، اما نگاهی از منظر کاربر می‌تواند دید خوبی به شما بدهد.

نتایج جستجوی مرتبط‌ترین کلیدواژه‌های خود را مطالعه کنید و بررسی کنید که کدام تبلیغ‌ها بهترین عملکرد را دارند یا از راه‌حل‌های غیرمعمول جدید الهام بگیرید. از این طریق نه‌تنها می‌توانید برای کمپین‌هایتان چیز تازه‌ای به دست آورید بلکه می‌توانید از خطاهای دیگران درس بگیرید. این کار همیشه هوشمندانه‌تر از آن است که خودتان دچار آن خطاها شوید.