راهکارهای نوین و خلاقانه براي بهبود کمپین پرفورمنس مارکتینگ

 راهکارهای نوین و خلاقانه براي بهبود کمپین پرفورمنس مارکتینگ

پرفورمنس مارکترها یا بازاریاب های عملکردی همواره به فکر روش های نوین برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی خود هستند . اما اغلب در تجزیه‌ و آنالیز یک روش اساسی در این حیطه نادیده گرفته می‌شود و آن هم به کار بردن خلاقیت است . در ادامه چند روش خلاقانه که می‌توانند کمپین‌های عملکردی را بهبود دهند شرح داده شده . این روش‌ها بر پایه دهه‌ها تجربه در زمینه بازاریابی عملکرد (کمپین پرفورمنس) به‌دست آمده است ، در ادامه با ادنوین همراه باشید .

 

تصاویری بهتر و متفاوت‌تر از محصول

چند بار پیش آمده که متن یک تبلیغ را دوباره ویرایش کنید، رنگ فونت و سایز آن را تغییر دهید اما همان تصویری که در یک سال گذشته استفاده کرده‌اید را برای آن تبلیغ استفاده کنید؟ فقط به این دلیل که این تصویر در گذشته بازخورد خوبی داشته نباید باعث شود که آن را عوض نکنید. بهتر است تصویر دیگری از محصول بگیرید و از آن استفاده نمایید. وقتی تصاویر، در گذر زمان بیش از اندازه در معرض نمایش قرار بگیرند، در حقیقت بی‌مصرف می‌شوند. پس به طور منظم از محصول خود تصاویر جدید تهیه کنید و در کمپین‌ها از تصاویر تازه استفاده کنید.

 

یک تاکتیک خوب که می‌توانید از آن استفاده کنید، تغییر تصاویر و هماهنگ‌سازی آن‌ها با فصل‌هاست. مثلا می‌توانید در تابستان یا زمستان شکل تصاویر را مطابق با فصل درآورید و یا در تعطیلات، عنصر مرتبطی را به تصویر اضافه کنید. (البته فراموش نکنید که مخاطب هدفتان در کدام نیم‌کره است!)

عملکرد خلاقانه‌تر

ورای تعویض تصاویر محصول، کمپین‌های پرفورمنس مارکتینگی که عملکرد خلاقانه‌تری در اجرای تبلیغات دارند موفق‌ترند. وقتی برای بازاریابی کارها را دسته‌بندی می‌کنید تا هر کمپین مرتبط و درست پیش برود، برای این‌که بتوانید هر کمپین را شخصی‌سازی شده اجرا کنید به خلاقیت‌های تبلیغاتی نیاز دارید. خلاقیت تبلیغاتی مهم‌ترین عنصر در تبلیغات است (بیش از دوبرابر دومین عنصر مهم یعنی دسترسی به تبلیغ) و بیشترین سهم را نیز در فروش دارد. بنابراین پس از اختصاص منابع برای تقسیم‌بندی و هدفمندسازی کمپین‌های خود، حتما برای هر کمپین از بیشترین خلاقیت‌های شخصی‌سازی شده استفاده کنید.

 

واحدها و کانال‌های خلاقانه‌تر

ایجاد تنوع در تصاویر یکی از بهترین راه‌های بهبود عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی است. به عنوان یک روش موثر، کانال‌ها و واحدهای تازه به آن اضافه کنید. یکی از کانال‌هایی که به بازاریاب‌های عملکرد پیشنهاد می‌شود، بازاریابی محلی است. از سئوی محلی گرفته تا بومی‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی و اگر حضور آفلاین دارید، کانال‌های محلی موثرند. این کار برای محصولات و خدمات با تقاضای محلی هم موثر است.

ویدئوهای موبایل یکی از واحدهای خلاقانه در پرفورمنس مارکتینگ محسوب می‌شوند. ۹۴٪ از بازاریاب‌ها می‌گویند که در سال‌های اخیر، اهمیت ویدئوی موبایل در بازاریابی دو چندان شده و ۷۰٪ از بازاریاب‌ها ویدئوهای کمتر از ۱۵ ثانیه را در موبایل ترجیح می‌دهند. وقتی عده زیادی از دسکتاپ‌ها به موبایل‌ها مهاجرت کردند، انجام فعالیت‌هایی در موبایل شکل گرفت و رشد کرد که تا چند سال پیش از آن کسی تصورش را نمی‌کرد؛ مانند تماشای فیلم در موبایل که نمودار آن رو به افزایش است.

بنابراین اگر تابه‌حال بازاریابی ویدئویی در پرفورمنس مارکتینگ شما جایی نداشته، حتما آن را به استراتژی‌های خود اضافه کنید.

یکی دیگر از کانال‌هایی که در پرفورمنس مارکتینگ اهمیت پیدا کرده ریتارگتینگ است. ریتارگتینگ به بازاریاب‌های عملکردی اجازه می‌دهد تا با آن دسته از کاربرانی که اپلیکیشن را دانلود کرده اما در قیف پیش نرفته‌اند، تعامل دوباره برقرار کنند. ابزار اندازه‌گیری نتایج و تحلیل کمپین‌ها نشان می‌دهد که فناوری ریتارگتینگ می‌تواند به‌طور دقیق مشخص کند هر کمپین چقدر سودآور بوده و اجرای ریتارگتینگ به عنوان بخشی از قیف جذب کاربر بر اثرگذاری این فرآیند می‌افزاید.

 

بهینه‌سازی خلاقانه پویا

یکی از فناوری‌های جدید که باعث موفقیت بیشتر بازاریاب‌های عملکردی و ریتارگتینگ می‌شود، بهینه‌سازی خلاقانه پویا است. این فناوری ایجاد یک تبلیغ را در زمان واقعی بر اساس عناصر مختلف خلاقانه مثل هدلاین‌ها، تصاویر، متن آگهی، کال‌تواکشن، تسهیل می‌کند. تبلیغ پویا کاربر را بر اساس مقصودش در قیف، به مکان مرتبط در برنامه هدایت می‌کند .

 

برای کسب بهره‌وری حداکثری در پرفورمنس مارکتینگ علاوه بر نکات روتین بازاریابی، باید به جنبه خلاقانه تبلیغات توجه ویژه کنید. سهم خلاقیت در کمپین‌های تبلیغاتی شما چقدر است؟ آیا نتایج پس از عملکرد خلاقانه را با پیش از آن مقایسه کرده‌اید؟ نتیجه آن برای شما چگونه بوده است ؟ شما عزیزان می توانید نظرات خود را در ادنوین برای دیگران به اشتراک بگذارید .