ترندهای تبلیغات نیتیو در سال 2021

 ترندهای تبلیغات نیتیو در سال 2021

با ظهور و گسترش اینترنت، استفاده از تبلیغات سنتی کمتر شد و تبلیغ‌کنندگان به استفاده از فضای آنلاین روی آوردند و مصرف‌کنندگان نیز از این شرایط استقبال کردند و استارت‌اپ‌ها بودجه خود را به کمپین‌های تبلیغاتی اختصاص دادند. با توجه به این شرایط هزینه تبلیغات نمایشی با رشد فزاینده‌ای روبه‌رو شد ، در ادامه با ادنوین همراه باشید .

 

علت آن‌که تبلیغات نیتیو با اقبال مشتریان روبه‌رو شده مشخص است؛ چون عملکرد خوبی دارد. اما با توجه به این‌که انسان‌ها تنها ۳۰٪ از آنچه مشاهده می‌کنند را به خاطر می‌سپارند، مهم است تبلیغی تولید کنید که توجه مخاطب را تا حدی جلب کند که بر روی آن کلیک نماید.

در مطلب پیش رو، شما را با ترندهای تبلیغات نیتیو در سال ۲۰۲۱ آشنا می‌کنیم تا با الهام گرفتن از آن‌ها کار تبلیغاتی خود را در سال جاری با دیدگاه گسترده‌تری انجام دهید.

 

اگر می‌خواهید تبلیغات شما در یک پلتفرم تبلیغات نیتیو منحصربه‌فرد باشد نیاز دارید که ترندها و بهترین نمونه‌های تبلیغات نیتیو را زیر نظر داشته و بررسی کنید. برای آشنایی با آمار برجسته‌ترین تبلیغات نیتیو در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با این مطلب همراه شوید.

 

۱. ابزار و رسانه تبلیغات

 

در سال ۲۰۲۱ تبلیغات نیتیو بیشتر به صورت برنامه‌محور و متکی به موبایل درآمد و به این ترتیب بیش از پیش گسترش یافت. بسیاری از برندها و آژانس‌های خوب تبلیغاتی از این روش تبلیغاتی استفاده کردند و در ماه های پایانی سال ۲۰۲۱، تبلیغ‌کنندگان حدود دو سوم از بودجه خود را به تبلیغات نیتیو اختصاص دادند.

 

۲. نقش کلیدی زمینه

 

سایتی که کمپین تبلیغاتی نیتیو خود را بر روی آن اجرا می‌کنید، در ایجاد میزان تعامل تاثیرگذار است. بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید تا تبلیغ شما در زمینه مرتبط و مناسب قرار بگیرد. زیرا همانطور که می‌دانید تبلیغات نیتیو یا همسان، به شکل زمینه سایتی که در آن قرار دارند درمی‌آیند. از همین رو متن و زمینه، نقشی کلیدی را بازی می‌کنند. برای دیده شدن نام تجاری خود باید این موضوع را در نظر بگیرید.

ممکن است سایت‌های مختلفی برای KPI شما مناسب باشند، به همین دلیل باید بسیار زیاد تست و آزمایش انجام دهید تا بتوانید در نهایت تعدادی سایت را برای هدف خود انتخاب کنید که قدرت برند ناشر به اندازه عملکرد شما خوب باشد.

 

۳. رفع نیاز با تبلیغات نیتیو

 

طبق تحقیقات در زمینه بازاریابی محتوا، درصد بیشتری از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای شیوه‌های تبلیغات سنتی، از طریق محتوا درباره محصول یا خدمات اطلاعات کسب کنند. این موضوع به تبلیغ‌کنندگان فضایی می‌دهد که به‌جای ایجاد مزاحمت برای مخاطب، تبلیغاتی بسازند که خلاقانه و آموزنده باشد و اطلاعات را به شیوه‌ای جذاب و مفید به مخاطب ارائه دهد.

 

۴. اهمیت ویدئو در آینده

 

در سال ۲۰۲۱، هزینه پرداخت شده برای تبلیغات ویدئویی دیجیتال روز به روز بیشتر شده و به سرعت از تبلیغات جستجو و نمایشی پیشی گرفته است. این افزایش سریع نشان می‌دهد ایجاد و توسعه یک استراتژی قوی ویدئویی نیتیو اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. پس باید هرچه زودتر دست به‌کار شوید و مراحل آزمایش و بهینه‌سازی را انجام دهید.

 

۵. اهمیت تعامل

 

درصد زیادی از بازاریابان، بازاریابی تعاملی را بسیار موثر می‌دانند. دلیل این امر، نقش پررنگ تجربه شخصی‌سازی شده در محتوای تعاملی است. مزیت بزرگ بعدی در محتوای تعاملی مناسب بودن آن برای به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی و در بین دوستان و آشنایان است. محتوای تعاملی جذاب است و اگر به درستی انجام شود، می‌تواند منجر به تبلیغات دهان به دهان گردد.

 

۶. هدف‌گذاری ویژه

 

با پیشرفت تبلیغات دیجیتال، قابلیت‌های هدف‌گیری نیز تکامل یافته و متخصصان این امر، از قابلیت‌های هدف قرار دادن به عنوان مورد متمایز کننده در انتخاب پلتفرم مناسب تبلیغات نیتیو نام می‌برند. این قابلیت یعنی می‌توان مخاطبان را بر اساس زمان، تاریخ، قصد خرید و خیلی موارد دیگر که ابزار پیشرفته بازاریابی فراهم آورده مورد هدف قرار داد. ضروری است که شیوه‌های این هدف‌گذاری را یاد بگیرید و در برنامه خود قرار دهید.

 

۷. هنر ریتارگتینگ

 

هدف‌گذاری ویژه تنها نوع هدف‌گذاری نیست که در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. ریتارگتینگ یا هدف‌گیری مجدد هم بسیار پرکاربرد شد. ریتارگتینگ یعنی مورد هدف قرار دادن کسانی که پیش از این به محصولات شما توجه یا علاقه نشان داده‌اند و از همین رو، احتمال تبدیل شدن آن‌ها بیشتر است. از هر ۴ مشتری، ۳ نفر جذب تبلیغات مجدد می‌شوند. تبلیغات ریتارگتینگ احتمال کلیک را در تبلیغات نمایشی ۷۶٪ بالا می‌برد. پس تلاش کنید به‌طور موثر مورد توجه قرار بگیرید.

 

۸. تغییر رنگ‌ها

 

شاید برایتان جالب باشد اما از تصاویر سیاه و سفید استفاده کنید و نتیجه را ببینید. از نظر روانشناسی، انسان از تکرار خسته می‌شود. این موضوع در مورد رنگ‌ها هم صادق است. وقتی مخاطب همیشه تصاویر رنگی ببیند، یک تصویر سیاه و سفید توجهش را بیشتر جلب می‌کند. گفته می‌شود این کار می‌تواند نرخ کلیک (CTR) را تا ۴۷٪ افزایش دهد. پس ارزش امتحان کردن دارد.

 

و در پایان…

 

با توجه به نکات گفته شده، استفاده از تبلیغات نیتیو می‌تواند نتایج مفید و موثری در کمپین تبلیغاتی شما در پی داشته باشد. در این زمینه پلتفرم تبلیغاتی ادنوین می‌تواند به شما کمک کند تا گام‌های موفقیت را سریع‌تر بردارید.