رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باعث رشد وبسایت شما می شود ؟

 رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باعث رشد وبسایت شما می شود ؟

همان‌طور که می‌توان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. کاربران در فضای وب روزانه با حجم زیادی از محتوا رو به رو هستند که از این میان شمار محتواهای تبلیغاتی از محتواهایی که کاربران به دنبال آن هستند در حال پیشی گرفتن است. محتواهایی که ماهیت آن‌ها برای همگان مشخص شده است و بدین ترتیب اثر بخشی خود را از دست داده است و به مرور زمان کم تر مورد توجه قرار می گیرد. پس نیاز به نوعی از تبلیغات در فضای وب احساس شد که نتیجه آن شکل گیری تبلیغاتی با عنوان «رپورتاژ آگهی» یا همان «رپورتاژخبری» شد تا توجه از دست رفته کاربران را مجدد به دست آورد.

 

البته به این نکته نیز باید توجه کرد که اهمیت رپورتاژآگهی فقط برای جلب توجه کاربران نبوده و تاثیرات آن در سئو و افزایش رتبه سایت هم بسیار حائز اهمیت است.

پورتاژ آگهی (Advertorial) به شکلی از تبلیغات گفته می‌شود که به صورت گزارش ارائه شود. در واقع رپورتاژ آگهی قصد دارد کاربران فضای وب را با بیانی دیگر با محتواهای تبلیغاتی رو به رو کند و تصوری ایجاد شود که یک گزارش بی طرفه به آن‌ها ارائه شده است و جنبه تبلیغاتی ندارد. در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند و می‌خوانند، نوعی محتوای حمایت شده به حساب می آید و بابت آن به رسانه مورد نظر هزینه ای تحت عنوان «هزینه خرید رپورتاژ آگهی» پرداخت شده است.

 

رپورتاژ آگهی از انواع تبلیغات همسان (Native) است که در قالب یک گزارش خبری نگارش می‌شود .

رپورتاژ آگهی یک متن تبلیغاتی است که به صورت یک مصاحبه، گزارش یا مقاله در سایت‌های مختلف و اغلب پر بازدید، منتشر می‌شود که شامل یک تیتر جذاب، چند پاراگراف متن، عکس و یک یا چند لینک فالو (Follow) یا نوفالو (Nofollow) می‌باشد.

مهم ترین مزایای رپورتاژ آگهی چیست ؟

بهبود سئو

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

 

افزایش اعتبار و مقوله برندینگ

حضور شما در بین اخبار و مقالات رسانه‌های بزرگ اینترنتی، موجب جلب اعتماد کاربران خواهد شد. حتی می‌توانید در وب‌سایت اصلی خود نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران اطلاع دهید که در این رسانه‌ها حضور داشته‌اید. این کار باعث می‌شود که کاربران، شما را به عنوان یک عضو معتبر از صنعت خودتان بشناسند.

رپورتاژ آگهی به راحتی می‌تواند ۳ اصل برندینگ ( آگاهی از برند، یادآوری برند و تصویر برند) را پیاده سازی کند .

 

هزینه بسیار مناسب

هزینه خرید رپورتاژ آگهی پایین است و نسبت به دیگر روش ها هم هزینه کمتری دارد و هم دوام و ماندگاری آن بالا است و می‌توانید در مدت زمان بسیار کوتاهی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

برای مثال اگر بخواهید یک جایگاه بنری در یک رسانه مطرح خبری اجاره کنید، حداقل باید چند میلیون هزینه صرف کنید. اما با رپورتاژ آگهی، در همان رسانه، هزینه کمتری برای شما خواهد داشت.

 

دیده شدن و در دسترس قرار گرفتن

با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

 

نکات مهم در نوشتن رپورتاژ آگهی جذاب

  • ساده و روان‌نویسی
  • انتخاب لحن و ادبیات درست
  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • شناسایی صحیح مخاطبان
  • انتخاب خوب موضوع جذاب و به‌روز
  • نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی و درست‌نویسی

 

 

استراژی مهم در سئو و بهینه سازی

همان گونه که چندین بار در این مطلب اشاره کردیم، رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر می‌شود.