سوالات متداول

 سوالات متداول

ادنوین یک پلتفرم تبلیغات آنلاین است که از طریق آن، کمپین‌ها و محتواهای تبلیغاتی ده‌ها تبلیغ‌دهنده بر روی صدها ناشر یا وبسایت نمایش داده می‌شود. برای اطلاع بیشتر و راهنمایی در مورد خدمات ارائه شده توسط ادنوین می‌توانید با پشتیبانی ۴۴۷۵۶۱۷۹-۰۲۱ تماس بگیرید.

تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات کلیکی یا CPC نوعی از تبلیغات آنلاین است که در آن شما به ازای هر کلیک، هزینه پرداخت می‌کنید. فرض کنید تبلیغ شما ۱۰۰۰۰ نمایش و ۱۰ کلیک دارد، شما تنها هزینه ۱۰ کلیک را می‌پردازید نه نمایش را! در واقع تنها برای افرادی که به تبلیغ شما توجه کرده و بر روی آن کلیک کرده‌اند هزینه پرداخت می‌کنید.

انواع تبلیغات کلیکی در ادنوین

ادنوین ارایه دهنده تبلیغات همسان ، بنری ، پوش نوتیفیکیشن ، ریتارگتینگ ، بر پایه هوش مصنویی است .

تبلیغ بنری چیست؟

تبلیغات بنری یا Display Banner، به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که از عکس‌های متحرک (GIF) در آن استفاده می‌شود. این محتواها عموما در سایدبار، هدر یا فوتر سایت هستند و سایز بزرگتری نسبت به تبلیغات همسان دارند، از این رو برای کمپین‌هایی که هدف آنها افزایش آگاهی از برند هست، مناسب‌ترند.

محتوای همسان چیست؟

محتوایی است که برای نمایش در یک کمپین همسان در پنل ادنوین ایجاد می‌کنید. هر محتوای همسان یک عنوان، تصویر و لینک صفحه فرود دارد و فقط به یک کمپین اختصاص می‌یابد.

کمترین بودجه تبلیغاتی برای اجرای کمپین ها

حداقل اعتبار برای شروع کمپین ۵۰۰ هزار تومان و حداقل بودجه روزانه ۵۰ هزار تومان است. برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی می‌توانید با پشتیبانی ادنوین تماس بگیرید.

چه عواملی بر روی میزان نمایش تبلیغات اثر دارد؟

نمایش تبلیغات بر روی وبسایت‌های نمایش دهنده، به دو عامل بستگی دارد:

۱- قیمت کلیک
۲- جذابیت محتوا یا نرخ کلیک (CTR)

برای اینکه تبلیغ شما بودجه روزانه تعیین شده را مصرف کرده و از طرفی در بهترین سایت‌های نمایش‌دهنده، انتشار پیدا کند و بازدهی مناسب داشته باشد، لازم است تا حاصل ضرب این دو عامل را بالا ببرید.

به عنوان مثال فرض کنید قیمت کلیک را ۳۰۰ تومان و بودجه روزانه را ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده‌اید. با این حال کمپین شما تنها ۲۵۰ هزار تومان از بودجه روزانه را مصرف می‌کند. این موضوع به این معناست که شما به میزان کافی در مزایده، برنده نشده و کمپین‌های دیگری نمایش را به خود اختصاص داده‌اند. برای حل این مشکل، یا قیمت کلیک را به تنهایی زیاد کنید، یا جذابیت (CTR) محتواهای خود را ارتقا دهید و یا به نحوی این دو عامل را تغییر دهید که حاصل ضرب این دو عامل در هم بزرگ‌تر شود.

اگر در این باره نیاز به کمک کارشناسان ما دارید، می‌توانید با بخش پشتیبانی پلتفرم ادنوین تماس حاصل بفرمایید .

CTR چیست؟

CTR یا همان نرخ کلیک (Click through Rate) ، حاصل تقسیم تعداد کلیک به نمایش است و نشان می‌دهد، محتوای شما چقدر برای مخاطبان جذابیت دارد .

بودجه روزانه و قیمت هر کلیک برای کمپین چیست؟

قیمت هر کلیک، مقدار هزینه‌ای است که برای هر کلیک پرداخت می‌کنید. این مبلغ توسط شما تعیین می‌شود؛ هرچه این مبلغ بیشتر باشد تبلیغ شما بیشتر و در سایت‌های با کیفیت‌تری نمایش داده می‌شود. بودجه روزانه، حداکثر مبلغی است که شما برای یک کمپین تعریف می‌کنید تا به در یک روز مصرف شود. در قسمت ویرایش هر کمپین می‌توانید قیمت کلیک و بودجه روزانه آن کمپین را تغییر دهید.

چگونه در پنل ادنوین یک محتوای جدید ایجاد کنم؟

با مراجعه به قسمت مدیریت محتوا می‌توانید کمپین مورد نظر خود را انتخاب کرده و محتوای جدیدی ایجاد کنید.

چگونه می‌توانم یک محتوا را ویرایش یا حذف کنم؟

با مراجعه به قسمت مدیریت محتوا می‌توانید هر محتوا را ویرایش یا حذف کنید.

چگونه می‌توانم نمایش یک محتوا را غیرفعال کنم؟

با مراجعه به قسمت مدیریت محتوا و خاموش کردن دکمه وضعیت محتوا ‌می‌توانید نمایش آن را در کمپین غیرفعال کنید. محتوای غیرفعال به صورت موقت در کمپین‌ شما نمایش داده نمی‌شوند تا زمانی که مجدد آن را فعال نمایید.